Plovidba smanjenom brzinom popularna je mjera koju primjenjuju trgovački brodovi, kao način smanjenja potrošnje goriva, a samim time i operativnih troškova. Smanjenje brzine broda jedna je od mjera za ispunjavanje zahtjeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za emisijom stakleničkih plinova (GHG). Maersk Lines je prvotno uveo mjeru plovidbe smanjenom brzinom za kontejnerske brodove, a kasnije se ta mjera primjenjuje i na druge vrste brodova, uključujući tankere i brodove za rasuti teret. Tankeri i brodovi za rasuti teret plove gotovo polovinu svog vremena u stanju balasta. To rezultira značajnom promjenom podvodnoga oblika trupa broda i pripadajućih hidrodinamičkih značajki što se rijetko uzima u obzir. Uvođenjem plovidbe smanjenom brzinom, brodovi plove u uvjetima koji se bitno razlikuju od onih za koje su projektirani i optimirani. Plovidba u uvjetima za koje brod nije projektiran može uzrokovati nekoliko pojava kao što su: promjena stupnja djelovanja propulzije i brodskoga vijka, promjena razina vibracija, gubitak učinkovitosti turbopuhala i gubitak učinkovitosti sustava povrata topline. Stoga je važno analizirati ukupne radne značajke broda u uvjetima za koje brod nije projektiran. Projekt uključuje tri glavna cilja koji se odnose na plovidbu u uvjetima za koje brod nije projektiran, a to su: promjena stupnja djelovanja propulzije i brodskoga vijka, promjena radnih značajki glavnoga motora i promjena razine vibracija osovinskoga voda. Projekt je usmjeren k boljem razumijevanju i pružanju novih uvida u prethodno spomenute probleme uslijed plovidbe u uvjetima za koje brod nije projektiran. Rezultati projekta pružit će brodarima i brodovlasnicima nova saznanja vezana uz plovidbu smanjenom brzinom ili pri plovidbi za različita stanja krcanja. Stoga će se na temelju dobivenih rezultata projekta dati preporuke vezane uz plovidbu u uvjetima za koje brod nije projektiran.
Akronim:
STARSHIP
Šifra projekta:
IP-2020-02-8568
Poziv:
IP-2020-02
Vrsta projekta:
Znanstveno-istraživački
Vrsta financiranja:
Kompetitivno projektno financiranje
Financijer:
HRZZ – Hrvatska zaklada za znanost
Detalji financiranja:
IP – Istraživački projekti
Ukupan iznos financiranja projekta:
789.750,00 HRK
Trajanje projekta:
01-03-2021 – 28-02-2025
Ustanova – uloga:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb – Nositelj (789.750,00 HRK) [01-03-2021 – 28-02-2025]